Zwroty i reklamacje
PRAWO OSTĄPIENIA OD UMOWY (Zwrot towaru)
- Konsument ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży towaru, bez podania jakiejkolwiek przyczyny, w terminie 14 dni od jej zawarcia.
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Klient składa pnk.sklep.pl jednoznaczne oświadczenie o odstąpieniu od umowy w jeden ze wskazanych sposobów:
- pocztą na adres korespondencyjny pnk.sklep.pl,
- przez wysłanie wiadomości e-mail na adres: hello@pnk.sklep.pl,
- przez wydrukowanie, wypełnienie i wysłanie wzoru formularza zwrotu,
- W przypadku zwrotu towaru, Klient odsyła towar na swój koszt na adres korespondencyjny pnk.sklep.pl, nie później niż 7 dni od poinformowania pnk.sklep.pl o chęci zwrotu towaru.
- Zwrot należności zostanie dokonany nie później niż 14 dni od otrzymania informacji o chęci zwrotu towaru, w taki sam sposób, w jaki towar został opłacony.
- pnk.sklep.pl może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania i sprawdzenia zwracanego Towaru.
- Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do:
– zamówień personalizowanych i szytych na miarę;
– rzeczy ulegające szybkiemu zepsuciu lub mające krótki termin przydatności do użycia [np. określone produkty spożywcze];
– rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu [np. niektóre towary medyczne, kosmetyki];
Reklamacje
- Każda rzecz kupiona w Sklepie Internetowym może być reklamowana z tytułu rękojmi w ciągu roku od wydania.
- Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, Klient może:
- Złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny,
- Odstąpić od umowy,
- Żądać wymiany rzeczy na wolną od wad,
- Żądać usunięcia wady,
- Nie można złożyć oświadczenia o obniżeniu ceny lub żądać odstąpienia od umowy, jeśli towar był już wymieniany lub naprawiany.
- Istnieje możliwość reklamacji lub zwrotu tylko części zakupionych towarów.
- W celu złożenia Reklamacji Towaru, Klient dostarczy na swój koszt wadliwy TOWAR na adres korespondencyjny wskazany w „kontakt i dane firmy”, wraz z dopiskiem „Reklamacja”. Koszty zwrotu Towaru ponosi Klient.
- Przed wysłaniem wadliwego Towaru, Klient zgłosi reklamację mailowo lub na piśmie załączając formularz reklamacyjny.
- pnk.sklep.pl rozpatrzy reklamację w ciągu 14 dni od otrzymania wadliwego towaru.
- W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji, pnk.sklep.pl wymieni towar na nowy, naprawi wadę lub zwróci należność za towar.
- W przypadku negatywnego rozpatrzenia reklamacji, klient zostanie poinformowany mailowo, na adres podany przy składaniu zamówienia, a towar odesłany na adres, z którego została wysłana reklamacja.
- Odstąpienie od Umowy sprzedaży jest możliwe wyłącznie w przypadku wady istotnej.